28. augustus 2022
De carpool van Kortrijk was een succes. 15 wandelaars verzamelden en we reden de laatste 80km in 3 auto's verder. In Bergues sloten er nog 2 aan. Eerst wandelden we de contouren van het schattig stadje. Dat vooral door de film "Bienvenue chez les ch'tis" bekend werd. Na de gezellige stop in een park wandelden we op de stadsmuren om dan naar het centrum af te draaien. De toren van het Belfort was gesloten, dus onmiddellijk naar café de la Post waar de garçon met olifantegeheugen ons met zijn...
15. augustus 2022
Gelukkig waren de warmste dagen van de hittegolf voorbij en konden we genieten van aangename temperaturen en zelfs een verfrissend briesje. We volgden grotendeels de Oostendse-Krekengebied-wandelroute. 2 korte drankstops waren toch geen overdaad, want het bleef dorstig weer. Netjes op tijd kwamen we aan restaurant 't Sand waar we op het terras konden genieten van een hapje en een drankje.
21. juli 2022
In samenwerking met YNWA werd deze wandeldag een gezellige activiteit. Door het Heidebos met zijn vele varens, een gepaste picknickplaats met wc 😉 en een koffiestop op 2/3 van ons traject. Allemaal zoals gepland. Alleen het weer was niet zoals voorspeld. De zon niet gezien en 's morgens lichte regen... Maar dat kon de groep van 19 enthousiaste wandelaars niet deren. De meesten gingen nog mee voor een after walk-drink in Domein Puyenbroek.
09. juli 2022
Het 2de wandelweekend was terug top. Weer spannend om af te wachten tot iedereen ter plekke kwam met de trein. Met 1 uurtje vertraging en plan B ivm bus vertrokken we richting vallei van de Hoëgne. Het weer zat goed. Niet te warm en droog. Onderweg zelfs een leuke stop. Na vele kiekjes onderweg kwamen we aan ons hotel. Allemaal moe en blij dat we een uurtje later aan tafel konden. Lekker dat dat was 😋. Ook van het ontbijt was het smullen. Terug met de rugzak op stap richting Stavelot. We...
03. juli 2022
Een extra wandeling gepland ism YNWA werd een succes. Niet zozeer qua aantal maar wel qua gezelligheid. Met 4 mannen en 4 vrouwen en 1 hond trokken we eerst naar de scheepswrakken. Na een lekkere lunch vertrokken we richting duinen voor de eerste 5 km. Vooraleer we de 2de lus aanvatten, konden we nog een terrasje doen. Het weer was ideaal om de natuur te bewonderen. Een top-dag ook dankzij de toffe groep.
24. juni 2022
Er waren terug wat buien voorspeld, maar het lukte ons om nagenoeg de ganse wandeling droog te houden. Vooral op onverharde wegen en tussen bomen, was het aangenaam wandelen. Een drankje konden we in het plaatselijk café Wara nuttigen. Dankzij YNWA waren we met een mooie groep.
19. juni 2022
De regen stopte toen we het café buitenstapten waar we schuilden in afwachting van alle deelnemers. Door de aankondiging van mogelijke regenbuien waren er wel wat twijfels, maar we hielden het de ganse wandeling droog. Hoogtepunt van de wandeling was het vintage-cafe "Hofke ter Musse"! Speciaal voor ons geopend. Gezellig met zijn elven in het authentiek interieur. En daarna terug via het Hollebeekpad naar het centrum van Etikhove.
22. mei 2022
We verzamelden op een gezellige parking met mooie picknickbanken, toiletten, vuilbakken en zelfs een boeken kastje. Voltallig vertrokken we richting weidse landschappen met steeds de kerk en een mooie witte molen prominent aanwezig. Alsook de zon! Een terrasje op de manege was dus heel welkom. Het mooiste stuk hadden we dan nog te goed. De Moeren zelf. Weer een mooie wandelen dag met een toffe groep (met dank aan YNWA).
13. mei 2022
Wie dacht dat er in Kortrijk weinig groen was, heeft zijn mening sinds de wandeling van gisteren wellicht bijgesteld. Kleine bosjes, de Kleiputten, het Gerstepad,... Van het ene groene stukje naar het andere. Een gezellige stop in de Vlasblomme maakte deze wandelnamiddag volledig af en geslaagd.
24. april 2022
Koekelare was eigenlijk Vladslo. Vanop de grote parking konden we het weidse landschap inwandelen. Natuurlijk mochten we het ijsje niet vergeten onderweg. Eerst nog veel asfalt, daarna de bossen in. Een goede afwisseling, maar jammer geen café onderweg. Nog een kort bezoek aan het Duits kerkhof en op naar "de Wikkelaar", waar we ons tegoed deden aan een natje en voor sommigen ook een hapje én gezellige babbels 😉.